1.0 Bevezető, Ligavezető, Szervertulajdonosok
1.1 Bevezető: Először is, szeretnénk elmondani, hogy ez a bajnokság nem csak kizárólag a győzelemről szól, hanem főleg a szoros, test test elleni versenyzésről. Sokkal nagyobb élvezeti értéket jelent egy szoros verseny, mint egy menetelésszerű győzelem.Ha a fent vázolt hozzáállással fogtok neki a versenyzésnek hamar megtapasztalhatjátok, hogy minden tekintetben több örömet szerez egy tiszta, korrekt verseny, mint a minden áron győzni akarás. Tehát mi tiszta versenyeket szeretnénk, nagy csatákkal, de a lehető legkevesebb ütközéssel és lökdösődéssel. Ezt nem mindig könnyű kivitelezni, de minden résztvevő feladata, hogy ésszerűen versenyezzen, úgy mintha tényleg egy Forma 1-es autót vezetne.
2.0 Jelentkezési feltételek
• Szabályzat áttanulmányozása, betartása.
• Olyan számítógéppel rendelkezni ami 20fő esetén is gond nélkül fut.
3.0 Segítségek, pontrendszer, kameranézet
3.1 Segítségek:
F1 (Kanyarodási segédlet) – Nincs
F2 (Helyes irány segédlet) – Nincs
F3 (Fékezési pont segédlet) – Nincs
F4 (Stabilitás segédlet) – Magas
F5 (Helyes irányba fordítás) – Nincs
F6 (Sebezhetetlenség) – Nincs
F7 (Automata váltó) – Engedélyezve
F8 (Kipörgés gátló) – Engedélyezve
F9 (Blokkolásgátló) – Engedélyezve
F10 (Boksz utcasebesség segédlet) – Nincs
F11 (Kuplung segédlet) – Engedélyezve
3. 2 Pontrendszer:
1. helyezett: 20 pont
2. helyezett: 16 pont
3. helyezett: 14 pont
4. helyezett: 12 pont
5. helyezett: 10 pont
6. helyezett: 8 pont
7. helyezett: 6 pont
8. helyezett: 4 pont
9.helyezett : 2 pont
10.helyezett: 1 pont
3.3 Kameranézet: Belső (Pilóta) kameranézetek szabadon választhatók. Tükrök használata kötelező. Külső nézet használata tilos!
4.0 Etikai szabályok, alapvető normák:
• Káromkodás, mások sértegetése szigorúan tilos.
• Más liga reklámozása tilos.
• Tilos mások felbujtása, más játékának szabotálása.
• Tilos a szerver jelszavát kívülállók számára kiadni.
5.0 Név használata: A szerveren kizárólag csak a saját polgári neveddel lehet menni,és ne használj ékezeteket a nevedben! Pl: Kiss Jozsef vagy Jozsef Kiss.
6.0 Chat szabály:
6.1 Időmérő edzésen a chat használata tilos. Büntetés: +2rajthely
6.2 Verseny közben a chat használata tilos: Egyszeri alkalomnál csak figyelmeztetés többszöri(kettőnél több) következő versenyen egy boxutca áthajtásos büntetés..
7.0 Időmérő edzés, szakaszai
7.1 Időmérő edzés: Az időmérő edzésen csak azok a versenyzők vehetnek részt, akiknek a hotlapson legalább egy mért körük van.
7.2 Időmérő edzés szakaszai, szabályai: Az időmérő edzés menete.
Az edzésen egy etap van ami 10perces. Ez idő alatt kell megfutni a leggyorsabb körét.Az edzés teli tankos ami azt jelenti hogy indulás előtt már versenyre kell tankolni! Figyelem !!! Egy megtett kör után a gép lezárja a tankot,nincs lehetőséged változtatni a jelenlegi üzemanyag mennyiségen.A gép nem tankolja vissza az elfogyasztott üzemanyag mennyiséget
8.0 Futam általános szabályai, felvezető kör, boksz szabály
8.1 Futam általános szabályai:
•A futam tartalmazza az eredeti versenytáv X%-át, valamint a felvezető kört.
• A versenyekre a hivatalos versenyzőknek (20) kötelező eljönni. Amennyiben hiányzik egy versenyző, egy ligavezető álltal választott tesztpilóta indulhat helyette. 2 verseny kihagyása esetén a pilóta elbocsájtásra kerül a ligából
•A versenyen újraindítás nincs,csak ha valami olyan eset történt a felvezető körben hogy a Restart nélkülözhetetlen! Aki ennek ellenére írásban igényli, a chat szabály értelmében büntetés róható ki.
•A verseny folyamán egy box kiállás kötelező
8.2 Felvezető kör:
•A felvezető körben tilos nagy sebességről hirtelen lelassítani, figyelmetlenül vezetni. A figyelmetlenségből elkövetett károkozás, ill. más játékosok veszélyeztetése szankciókkal jár. Büntetés: A versenyen nem indulhat!
• Felvezető körben ha baleset történik, és a sértett félnek káros állapotúvá (szárnysérülés) vált a kocsija a boksz utcából kell rajtolnia. Ezt a procedúrát kell követni minden olyan esetben is (lag), amikor a rajtrácsra való felállás ideje veszélyezteti a konkurens játékostársak „technikai” épségét (kigyulladás). Büntetés: a következő versenyen boksz utcából kell rajtolni, a legközelebbi hasonló esemény a versenyengedély megvonásával jár.
8.3 Boksz szabály:
•A versenyen minimum egy bokszkiállás kötelező.
•A boksz utcát elhagyni kizárólag a fehér vonalon belül lehet. Büntetés: Boksz utca áthajtás, amennyiben nem a teljes autó halad át a fehér vonalon. 10mp-s büntetést róhat ki a versenybíróság.Ha nem teljesítesz egy kiállást sem az a futamból való kizárással jár.
9.0 Zászlószabályok, verseny közbeni büntetések
• Sárga zászló: Veszély a pályán, vezess óvatosan. A sárga zászló hatálya alatt tilos előzni!
•Kék zászló: A körhátrányban lévő pilóta köteles minél hamarabb félrehúzódni az ideális ívről, és a gyorsabban haladó versenyzőt elengedni. Amennyiben valaki ezt a kötelességét nem teljesíti, áthajtásos büntetéssel lesz jutalmazva.
• Fekete zászló: kizárás
•Boksz-utca áthajtás: A boksz-utcán a szabályoknak megfelelő tempóban át kell hajtani.
• Stop&go: A boksz-utcában, a saját helyeden 10mp-t kell várakozni, majd tovább haladhatsz.
10.0 Pozíciószerzés, pályavágás, szélesítés
10.1 Pozíciószerzés: Pozíciót szerezni vágással, szélesítéssel tilos! Ha valaki így tesz, maga elé kell engedni azt, akit szabálytalanul megelőzött. Amennyiben ez nem történik meg, büntetés jár. Büntetés: 10mp
10.2 Pályavágás, szélesítés: Rendszeres pályavágás és szélesítés tilos. Szabálytalan, és büntetést von maga után a pálya mind a négy kerékkel való elhagyása, ha az szándékos, illetve véletlen, de ebből a versenyző előnyt szerez, avagy azt a pálya adott részén rendszeresen elköveti. A szegély és a rázókövek nem a pálya részei. Rendszeresnek minősül a pályaelhagyás akkor, ha a versenyző a pálya ugyanazon szakaszán bármely három egymást követő körében a vágás, szélesítés megállapítható. Büntetés: boxutca áthajtátos büntetés,+5rajthely
10.3 Az előzés a valós életben is az egyik legkritikusabb pontja a versenyzésnek. Nincs ez másként a szimulátorok világában sem, azonban a monitor jelentősen beszűkíti a látómezőt, sokkal nehezebb a szükséges információk birtokába jutni. Mindenkit szeretnénk megkérni, hogy gondolja át pontosan hol, mikor és hogyan kísérli meg majd az előzést. Mivel reményeink szerint a Promaster bajnokság szoros, nagyjából egyforma képességű versenyzőket tömörít majd, így irreális arra gondolni, hogy egyszerre több ellenfelet is képes valaki majd megelőzni egy kanyarban.
Ez vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra is, mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrűlt kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
11.0 Káros állapotú autó (szárnysérülés)
11.1 A biztonság érdekében feltartóztatni a gyorsabb versenyzőt tilos. Törött autóval kizárólag a pálya szélén lehet haladni. Amennyiben baleset történik, és a baleset a pálya közepén, vagy az ideális íven történik, automatikusan a törött autót vezető pilóta a hibás. Büntetés: Feltartóztatás:10mp Baleset: 10rajthelyes büntetés
12.0 Baleset okozásáért járó büntetések fokozatokra lebontva
12.1 Kis balesetek: a sértett fél elhagyja a pályát, vagy keresztbefordul a pályán. Büntetés: 10másodperc
12.2 Közepes balesetek: ha a sértett félnek komoly károk keletkeznek az autójában. (pl.: letört szárny, húz az autó az egyik irányba) Büntetés: 20mp
12.3 Nagy Balesetek: a sértett fél nem tudja folytatni a versenyt Büntetés: 25mp +következő versenyen boksz rajt.
13.0 IP címek
13.1 Szerver IP: 178.48.254.43:34315
A szerveren csak ligatag tartózkodhat. A jelszót MSN-en vagy Facebook-on kapod meg.
14.0 Büntetések letöltése
14.1 Időbüntetés esetében: Amennyiben a büntetett fél a versenyét befejezte, az időeredményéhez lesz hozzá adva a kiszabott idő büntetés.
14.2 Időbüntetés esetében: Amennyiben a büntetett fél a versenyét nem fejezte be, a soron következő verseny időeredményéhez lesz a kiszabott idő büntetés hozzáadva. Ha a versenyt itt sem fejezi be, a büntetés elévül,azonban aki nem jön el szándékosan a versenyre automatikusan 2futamot eltiltásban részesül!
14.3 Boksz utca áthajtás: A soron következő versenyen kell a büntetést letölteni, végrehajtani az első 5körben.
Szabályzat szerkesztve: 2013.Június.01 09:30 |